четверг, 26 декабря 2013 г.

ინტეგრირებული გაკვეთილები

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება. (პედაგოგი: მანანა კვირკველია) ქრისტიანული ტაძრის მოხატვის სისტემა.
-------------------------------------------------------------
რუსული ე/ლ, კრილოვის "კვარტეტი "   შეფასება
-------------------------------------------------------------

 გაკვეთილის  თემა  
სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამოსახვითი ხერხები                                                                         
სწავლების საფეხური,საგანი
დაწყებითი, 6 კლასი, ხელოვნება
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები:
 მოსწავლეთა მიერ შეძენილი ცოდნის ხარისხის შემოწმება; სახვითი ხელოვნებიოს მხატვრულ-გამომხატველობით ხერხებზე მსჯელობა;სახვითი ხელოვნების ნიმუშებისადმი  შემოქმედებითი მიდგომა, საპრეზენტაციო უნარ-ჩვევების განვითარება
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები ინდიკატორები
ს.გ.VI.5.  მოსწავლეს შეუძლია  დაგეგმოს დაშეასრულოს სხვადასხვასახისსამუშაო.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
ამოცანის სპეციფიკიდან გამომდინარე განსაზღვრავს სამუშაოს თანმიმდევრობას; მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  გადაწყვეტილების მიღებაში;ანაწილებს ფუნქციებს შესასრულებელი სამუშაოს მიზნიდანგამომდინარე;  განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო დროს; 
ს.გ.VI.7.   მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალურიდაჯგუფურინამუშევრები და
 სხვა საგნებში მიღებულიცოდნისსაფუძველზეიმსჯელოსმხატვრულინაწარმოებისშესახებ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მსჯელობს საკუთარ არჩევანზე და ჩანაფიქრზე, რომელიც შეიძლება ეფუძნებოდეს სხვა
საგნებში განვლილ მასალას;საუბრობს ნაწარმოების შინაარსზე; მსჯელობს საკუთარ და სხვის
ნამუშევარში გამოყენებულ მხატვრულ ხერხებსა და ელემენტებზე (ჟანრი, ტექნიკა, მასალა,
 კოლორიტი, კომპოზიციურიგანაწილებისპრინციპიდასხვ.); საუბრობს ნამუშევარში გადმოცემულ
განწყობილებაზე; მსჯელობს საკუთარინამუშევრის სუსტდაძლიერმხარეებზე.
ს.გ.VI.8. მოსწავლეს ესმის  და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნებაარისთვით გამოხატვის
და კომუნიკაციის  საშუალება.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
ესაუბრებამეგობრებსნახატებით;
გამოთქვამსაზრსავტორისჩანაფიქრისშესახებ;
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და 
გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
 შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
         აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ
საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას; აუდიტორიის მოთხოვნების 
და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალის­წინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს
 საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ; 
გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის; 
ახდენს ტექსტური,  გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის 
შესაფერისი ციფრული მასალის შექმნისას;
თანმიმდევრობა
 მოსწავლეებს ვაცნობ გაკვეთილის თემას და  შეფასების რუბრიკას.  ვიყენებ პროექტორს და ვუჩვენებ,
 სადაც გამოსახულია  ასოციაციურ რუკა  შეკითხვით: რა მოიაზრება მხატვრულ-გამოსახულებით ხერხებში? 
  პასუხები ინდივიდუალურია ./5 წუთი/ მოსწავლეებს ვაცნობ სამუშაო გეგმას და ვთხოვ გადანაწილდნენ
 ჯგუფებში.  ჯგუფებში ვარიგებ ბარათებს და ვთხოვ 6 წუთის განმავლობაში წარადგინონ შესაბამის თემაზე
 პრეზენტაცია. ისინი იყენებენ დავალებად მიცემულ საპრეზენტაციო პროგრამაში შესრულებულ ფაილს 
და აკეთებენ პრეზენტაციას. /25 წუთი/ იხ.გვერდი . პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ პროექტორით
ვუჩვენებ ქართველ და უცხოელ მხატვართა ნამუშევრებს და ვთხოვ ინდივიდუალურად გააკეთონ ნამუშევრების 
მხატვრული ანალიზი./ 7 წუთი/იხ. მასალა
შეფასება

საპრეზენტაციო უნარების შეფასების რუბრიკა
სათქმელის 
ნათლად გადმოცემა,
 თანამშრომლობა 
მუშაობის დროს  
  0-3 
თვალსაჩინოებისადა
 ტექნიკურისაშუალებების
ფლობა
0-4 
კითხვებზე 
ადეკვატურიპასუხის 
  გაცემა
0-3 

სულ10 ქულა
ხელოვნების ნიმუშის ანალიზის შეფასება
აღწერს ნამუშევარს 
  0-3 ქ
აანალიზებს კომპოზიციას და მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს 0-3 ქასაბუთებს საკუთარ ინტერპრეტაციას 0-4 ქსულ10 ქულა
სასკოლო 
მენეჯმენტი საგანმანათლებლო რესურსები
 ინტერნეტი, Ms powerPoint, პროექტორი, სახელმძღვანელო-ხელოვნება 6 კლასი.


თემამუსიკა, მუსკის როლი ხელოვნების სხვადასხვა დარგებში
აწავლების საფრხურიდაწყებითი/5 კლასი
საგანი, საგნები/პედაგოგიმუსიკა/ ქეთევან ტუკვაძე; ისტ/მაკა მაისურაძე
მიზანიპრეზენტაციის, მსჯელობის, ვოკალური უნარ-ჩვევების განვითარება, ნასწავლი სიმღერების განმტკიცება, ხალისიანი გარემოს შექმნა. საკუთარი აზრის გამოთქმა ხელოვნების სხვადასხვა დარგის შესახებ
კავშირი ეროვნულ სასწავლო გეგმასთანმუს. 5. მოსწავლე განიხილავს ხელოვნების დარგებს, აცნობიერებს მის როლს საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე მსჯელობს მუსიკის როლზე, გამოხატავს, როგორ გამოიყენოს მუსიკის შესწავლით მიღებული ცოდნა და  უნარები. მღერის სიმღერებს თანამედროვე რეპერტუარიდან, მღერის მარტო, წყვილში, თანაკლასელებთან ერთად. აქტიურად არის ჩაბმული საგაკვეთილო პროცესში. მონაწილეობს გამოკითხვაში, გადმოსცემს შთაბეჭდილებებს სიტყვიერად. 
გაკვეთილის მსვლელობააქტივობა 1.  ვსვავ კითხვებს, თუ რა ახსენდებათ, როდესაც წარმოვთქვავთ სიტყვას- მუსიკა.  ვთხოვ შეასრულონ საყვარელი სიმღერა კ. ცაბაძის ”ბედნიერი დილა” და შ. მილორავას ”მშვიდობა, შენდა მშვიდობა”. ვთხოვ ისაუბრონ, თუ რა გრძნობა დაეუფლათ ამ სიმღერების შესრულების შემდეგ?                                                  ფორტეპიანოს თანხლებით მოსწავლეებს ვთხოვ წაიკითხონ ლადო ასათიანის ლექსი ”საქართველო” . ვსვავ კითხვას: რა არის მუსიკაში მთვარი ელემენტი?
ვასმენინებ მოსწავლეების შესრულებით გრიგის ”პოეტის გული” და გლინკას ”პოლკა”. ვსაუბრობტ და ვასკვნით, რომ მუსიკაში მთვარია მელოდია, სადაც ჩანს გრძნობები, განწყობილება.
აქტივობა 2.  მოსწავლეებს ვასმენინებ სიმღერას კინოფილმიდან ”ნინო” და ვეკითხები, გამოიცანით რომელი ფილმიდან არის ეს სიმღერა და რა იცით მის შესახებ.
მოსწავლეებს ვთხოვ შეასრულონ სიმღერა რ. ლაღიძის სიმღერა ”ყური უგდე საქართველოს”. აგრეთვე ასრულებენ უცხოელი მუსიკოსის როჯერსის ”დო, რე, მი” -ის, კინოფილმიდან ”მუსიკის ჰანგები”
ქტივობა 3. მოსწავლეებს ვუჩვენებთ ნაწვეტს ბრეხტის ”კავკასიური ცარცის წრე”. ვთხოვ ისაურონ რა იციან, რა მოუსმენიათ თეატრის წარმოშობის შესახებ. ჩამოთვალეთ ის მუშაკები, ვინც მონაწილეობს სპექტაკლის შექმნაში. რა როლი უკავია კომპოზიტორს ამა თუ იმ სპექტაკლში და კინოში
მოსწავლეებს ვუჩვენებ ხელოვნების ნიმუშებს, და ვთხოვ დააკვირდით,
რა არის მთვარი მხატვრობაში, და რა იყო მთვარი მუსიკაში. შეადარეთ რა იწვევს ემოციას მხატვრობაში და რა იწვევს მუსიკაში.
ვუჩვენებ იმავე კლასის მოსწავლის ნახატს და ვთხოვ მოსწავლეებს მიუსადაგონ სიმღერა.  ბოლოს ვთვაზობ გია ყანჩელის ”ყვითრელი ფოთლები”. რაც შეესაბამება არსებულ ნამუშევარს. 
რესურსიფორტეპიანო, სკოლის ხელოვნების სტუდიის მოსწავლეთა ნამუშევრები, პროექტორი. სახელმძღვანელო 5კლ. მზის სხივი.
პრეზენტაციის შეფასების სქემა




კრიტერიუმი/
შეფასება
არადამაკმაყოფილებელი
1-4
დამაკმაყოფილებელი
5-6
კარგი
7-9
ძალიან კარგი
10

საპრზენტაციო პროგრამის ელემენტების გამოყენება

სუსტად აქვს ათვისებული პროგრამა

ნაწილობრივ იყენებს PowerPoint-ის ელემენტებს
·      იყენებსPowerPoint-ის ელემენტებს,
·     ნაკლებად  იყენებს ვიზუალიზაციის ხერხებს.
·     რულყოფილად იყენებს PowerPoint-ის ელემენტებს.
·   ადეკვატურად იყენებს ვიზუალიზაციის ხერხებს.


მოძიებული მასალის შესაბამისობა თემასთან

პრეზენტაცია არ შეესაბამება აღნიშნულ საკითხს

საკითხი არასრულად არის გადმოცემული
·   საკითხი შესაბამისობაშია თემასთან.
·   ფლობს საპრეზენტაციო მასალას, მაგრამ აქვს შეცდომები
·      საკითხი სრულყოფილად არის გადმოცემული.
·    ფლობს საპრეზენტაციო მასალას.
· ტერმინოლოგია დაცულია.


პრეზენტაცია

ვერ ახერხებს პრეზენტაციას

უჭირს პრეზენტაცია
·     მეტყველებსსწორად.
·     გრძნობსაუდიტორიას.

·  მეტყველებს სწორად.
·  ეფექტიანად იყენებს სლაიდებს.
·   ფლობს აუდიტორიას.
·   კონტაქტს ამყარებს მასთან.

Комментариев нет: